Biuro - zdjęcie 2
Urząd Statystyczny w Bydgoszczy
85-066 Bydgoszcz ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3
print as PDF
Ogłoszenie nr 156645 / 04.10.2025
Dołącz do nas jako:

statystyk

Do spraw: realizacji badań statystycznych w Wydziale Badań Ankietowych
#administracja publiczna #statystyka publiczna
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
quote-up Naszą misją jest publikowanie wiarygodnych, rzetelnych i niezależnych danych statystycznych o wysokiej jakości. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • zbiera, gromadzi oraz opracowuje dane statystyczne pozyskiwane poprzez wywiady bezpośrednie lub telefoniczne,
  • przeprowadza kontrolę formalną, logiczną i rachunkową zgromadzonych danych i wyjaśnia potencjalne błędy,
  • monitoruje zadania realizowane przez ankieterów w zakresie ankietowych badań statystycznych,
  • zastępuje w razie potrzeby ankieterów w pracy terenowej,
  • prowadzi kontrolę terenową pracy ankieterów,
  • realizuje prace związane z ankietowymi badaniami statystycznymi,
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: średnie
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
  • Znajomość podstawowych przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
  • Znajomość MS Word, MS Excel,
  • Komunikatywność,
  • Umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w ganach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
  • Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • Przeszkolenie w zakresie metodologii społecznych, ankietowych badań statystycznych prowadzonych przez statystykę publiczną,
  • Przeszkolenie w zakresie socjotechniki w zakresie prowadzenia wywiadów z respondentami,
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Dlaczego warto zatrudnić się w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy:

1)       ­otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:

·         korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,

·         Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,

·         okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;

2)       otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:

·         dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,

·         dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane „trzynastką”,

·         nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,

·         nagrody jubileuszowe;

3)       możesz liczyć na:

·         stabilne zatrudnienie,

·         pracę w miłej atmosferze,

·         ciekawe i zróżnicowane zadania,

·         pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,

·         wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,

·         awans zawodowy,

·         dopasowanie godzin pracy do swoich potrzeb;

4)       korzystasz z innych udogodnień:

·         dofinansowania do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowania do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świątecznych bonów, czy pożyczki mieszkaniowej
z preferencyjnym oprocentowaniem,

·         możliwości wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach,

·         możliwości ubiegania się o mianowanie w służbie cywilnej już po upływie dwóch lat od zatrudnienia w korpusie służby cywilnej.

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz na adres: M.Wilk@stat.gov.pl lub zadzwoń pod nr tel. 532 457 538.

Warunki pracy

Administratorem budynku jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu.

Jest to budynek wolnostojący o 5 kondygnacjach, częściowo podpiwniczony. Wejście główne znajduje się w narożniku budynku od strony południowo-zachodniej, pełni również funkcję wyjścia ewakuacyjnego (drugie wyjście ewakuacyjne to wyjście w piwnicy od strony północnej). Na wprost wejścia do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Do wejścia głównego prowadzą rozłożyste schody, a z lewej strony schodów jest podjazd dla wózków inwalidzkich. Portiernia usytuowana jest na parterze po lewej stronie od wejścia głównego, naprzeciw schodów. Po prawej stronie w holu głównym znajduje się podjazd, który umożliwia korzystanie z windy.

Oddział zajmuje wszystkie pomieszczenia na II piętrze. Do pomieszczeń oddziału można dostać się z holu głównego schodami lub windą pasażerską, która jest wyposażona w informację głosową, a na przyciskach umieszczono cyfry i litery w języku Braille’a. Pomieszczenia obsługi klienta (Informatorium i REGON) znajdują się naprzeciwko wind (po drugiej stronie schodów).

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (poza windą), lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Część drzwi przeszklonych jest oznakowana żółtymi pasami kontrastowymi.

W budynku są 2 toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnością: pierwsza znajduje się na parterze po lewej stronie od windy (nie jest w pełni dostosowana, m.in. brak systemu powiadamiania alarmowego). Druga toaleta (dostosowana) znajduje się na II piętrze za windą.

Dodatkowe informacje
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH  ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
    na stronie internetowej Urzędu: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/co-gdzie-jak-zalatwic-lewe-menu/jakie-sa-aktualne-oferty-pracy-stazy-i-praktyk-/ zamieszczono pomocniczy wzór oświadczenia oraz wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych  w procesie rekrutacji (wymaganej, jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO) o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko statystyk w Wydziale Badań Ankietowych  w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.
    list motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem,
    oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego),
    powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
    oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
    ogłoszenie zostało opublikowane w BIP KPRM, BIP Urzędu i na stronie internetowej Urzędu, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach,
    nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna.
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-11-03
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. )
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii (art. 9 RODO) np. dane o stanie zdrowia).
calendar icon

Aplikuj

do 14 października 2025

w formie papierowej z dopiskiem: "ogłoszenie nr 156645"
na adres:
z dopiskiem Rekrutacja 6/2025 prześlij aplikację do 14.10.2025 r. w jeden z następujących sposobów:
- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
Monika Wilk 532-457-538,
Katarzyna Bartkowiak 539- 697- 500
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 14.10.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    Kandydaci do pracy

     

     

    Poniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[1]

    I.        Administrator

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej „Administratorem”.

    II.        Inspektor ochrony danych

    Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:

    1.       pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz;

    2.       pocztę elektroniczną; adres e-mail: iod_usbdg@stat.gov.pl.

    Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

    III.        Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

    Cel przetwarzania Pani/Pana danych osobowych: przeprowadzenie procesu rekrutacji.[2]

    Podstawa prawna: obowiązek prawny administratora.[3]

    Przekazane przez Pana/Panią inne dane w zakresie nieokreślonym w przepisach prawa będą przetwarzane na podstawie zgody, która może być odwołana w dowolnym czasie.[4]

    IV.        Obowiązek podania danych osobowych

    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.[5]

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Zgoda ta może być wycofana
    w każdym czasie.[6]

    Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.

    V.        Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych

    Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.

    Odrębną kategorią odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane osobowe są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemów, w tym systemu poczty elektronicznej, sytemu kadrowo-płacowego.

    Dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.[7]

    VI.        Okres przechowywania danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie przez okres:

    1. 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru - dotyczy naborów do korpusu służby cywilnej,

    2. 1 miesiąca od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną  w drodze naboru – dotyczy pozostałych naborów.

    VII.        Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji

    Podane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji. 

    VIII.        Prawa osoby, której dane dotyczą

    Przysługuje Pani/Panu prawo do:

    1.       dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;

    2.       cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;

    3.       żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 

    4.       żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;

    5.       żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;

    6.       wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

     


    [1] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze. zm.).

    [2] art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów
    (Dz. U. z 2024 r., poz. 1632, ze zm.).

    [3] art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.). W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).

    [4] art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.

    [5] w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277, ze zm.), art. 3c i art.  46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1917, ze zm.), oraz w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.), w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1799).

    [6] art. 6 ust. 1 lit a RODO.

    [7] ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409, ze zm.).

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy

Udostępnił: Monika Wilk

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 04.10.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×