Biuro - zdjęcie 2
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu
88-100 Inowrocław al. Ratuszowa 38
print as PDF
Ogłoszenie nr 158831 / 06.12.2025
Dołącz do nas jako:

radca prawny

PINB Inowrocław
#administracja publiczna #budownictwo #prawo
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
Umowa na czas
określony (np. projektu)
available for project time

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
quote-up Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • prowadzi postępowania w sprawach dotyczących: realizowania budowy bez wymaganego pozwolenia na budowę, realizowania budowy bez wymaganego zgłoszenia, realizowania innych robót budowlanych z naruszeniem prawa, samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, utrzymania obiektów budowlanych w tym: realizacji ustawowych obowiązków przez właścicieli i zarządców obiektów, stanu technicznego obiektów, wyłączenia z użytkowania obiektów i ich rozbiórki, katastrof budowanych, odpowiedzialności zawodowej osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz posiadania przez te osoby właściwych uprawnień
  • prowadzi postępowania egzekucyjne, a w szczególności: wydaje tytuły wykonawcze, postanowienia o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia; wydaje tytuły wykonawcze skarbowe i sporządza wnioski do Naczelnika US o wszczęcie egzekucji należności pieniężnych, sporządza wnioski o zapewnienie środków finansowych na wykonania zastępcze oraz przeprowadzanie wykonania zastępczego, stosowanie wykonania zastępczego oraz wykonania obowiązków za zobowiązanego na jego koszt
  • uczestniczy w czynnościach kontrolnych terenowych i sporządza protokoły, notatki służbowe
  • przygotowuje projekty decyzji, postanowień administracyjnych i pism w sprawach należących do właściwości Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu
  • opracowuje wnioski i zalecenia pokontrolne
  • przygotowuje, zgodnie ze zleceniem Inspektorów, dokumentacje wychodzącą oraz wewnętrzną (tworzoną do użytku służbowego) np. kserokopie, potwierdzenie zgodności itp.)
  • sporządza opinie prawne i udziela porad prawnych pracownikom Inspektoratu w celu udzielenia wyjaśnień w zakresie właściwego stosowania prawa
  • reprezentuje Inspektora i Inspektorat w postępowaniu sądowym, administracyjnym, egzekucyjnym oraz przed komornikiem sądowym w postępowaniu egzekucyjnym w celu reprezentowania stanowiska Inspektora w sprawach należących do jego zakresu działania oraz ochrony jego interesu prawnego (w zakresie udzielonego pełnomocnictwa),
  • prowadzi sprawy związane z roszczeniami odszkodowawczymi przed sądami powszechnymi w celu ochrony interesu prawnego Inspektora
  • analizuje orzecznictwa sądów administracyjnych w toku postępowań prowadzonych w Inspektoracie oraz informuje pracowników o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działania organu w celu zapewnienia prawidłowego stosowania prawa
  • sporządza wewnętrzne akty prawne Inspektoratu
  • opiniuje pod względem formalno – prawnym projekty umów i porozumień zawieranych przez PINB
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Staż pracy co najmniej 2 lata w prowadzeniu postępowań administracyjnych w obszarze administracji i prawa budowlanego
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego umyślne przestępstwo skarbowe
  • uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
  • osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe administracja, budownictwo
  • Staż pracy co najmniej 1 rok preferowane doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej nadzorów budowlanych, jednostek samorządu terytorialnego lub ich jednostek organizacyjnych
  • znajomość i umiejętność obsługi systemu informacji prawnej LEX
  • znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z rodziny Microsoft Windows oraz urządzeń peryferyjnych( skaner, drukarka), jak również faksów, niszczarek, kopiarek, pakietu biurowego Microsoft Office, , arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel, przeglądarek internetowych, programów do obsługi poczty elektronicznej oraz programów elektronicznego obiegu dokumentów w organie (EZD);
  • rzetelność, odpowiedzialność, wysoki poziom etyki zawodowej, dokładność i skrupulatność w analizie przepisów prawa, samodzielność, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia i formułowania opinii prawnych, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność i umiejętność jasnego przekazywania treści prawnych, umiejętność pracy w zespole, zaangażowanie i inicjatywa w rozwiązywaniu problemów prawnych, dyskrecja i umiejętność zachowania poufności, wysoka kultura osobista
Co oferujemy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy

- praca biurowa w siedzibie inspektoratu

- wykonywanie czynności inspekcyjno-kontrolnych i przeprowadzanie oględzin na  terenie Powiatu Inowrocławskiego

- reprezentacja Urzędu 

- obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę

- bariery architektoniczne: brak dostosowanych toalet dla osób z niepełnosprawnością, w budynku znajduje się winda i schodowłaz

Dodatkowe informacje
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
calendar icon

Aplikuj

do 16 grudnia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 158831"
na adres:
POWIATOWY INSPEKTORAT NADZORU BUDOWLANEGO W INOWROCŁAWIU
Aleja Ratuszowa 38
88-100 Inowrocław
III piętro
pokój 156
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(52) 35 92 184
  • Dokumenty należy złożyć do: 16.12.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNADane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).• Administrator danych i kontakt do niego: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu, al. Ratuszowa 38,88-100 Inowrocław• Kontakt do inspektora ochrony danych: kancelaria@bip.pinb.inowroclaw.pl• Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentówpo przeprowadzeniu naboru• Informacje o odbiorcach danych: Dostęp do danych osobowych kandydatów na stanowisko pracy w służbie cywilnej majedynie Administrator oraz upoważnieni przez Administratora pracownicy.• Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (zuwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata,w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikającyz przepisów o archiwizacji• Uprawnienia:1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoichdanych osobowych;3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;4. prawo do usunięcia danych osobowych;- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podanypowyżej;5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193Warszawa).• Podstawa prawna przetwarzania danych:1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6ust. 1 lit. c RODO;3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.• Informacje o wymogu podania danych:Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy orazustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowegozatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć wprocesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisamiprawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jestdobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategoriedanych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostaćodwołana w dowolnym czasie.• Inne informacje:podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Wytworzył/odpowiada: Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego

Jednostka organizacyjna: Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu

Udostępnił: Paweł Czobot

Komórka organizacyjna: PINB w Inowrocławiu

Wprowadzono: 06.12.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×