Bydgoszcz - panorama
Archiwum Państwowe w Bydgoszczy
85-092 Bydgoszcz ul. Karłowicza 17
print as PDF
Ogłoszenie nr 152306 / 27.05.2025
Dołącz do nas jako:

starszy archiwista

Do spraw: kwerend Oddział III udostępniania zasobu archiwalnego
#administracja publiczna #archiwa/archiwistyka
Dostępne także dla
cudzoziemców
available for foreigners

Nabór zakończony. Wynik naboru dostępny jest TUTAJ
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przeprowadza kwerendy i opracowuje ich kosztorysy wstępne i rachunki za poszukiwania oraz wykonane kopie.
  • Przyjmuje zamówienia na kserokopie i odwzorowania cyfrowe, ewidencjonuje je, przygotowuje akta i opracowuje kosztorysy.
  • Udziela informacji, w tym także użytkownikom czytelni, o trybie przeprowadzania kwerend oraz o posiadanych archiwaliach i warunkach ich udostępniania.
  • Przyjmuje zgłoszenia użytkowników i prowadzi ewidencję użytkowników.
  • Przyjmuje zamówienia na sprowadzenie akt z magazynów, ewidencjonuje je i udostępnia użytkownikom, zabezpiecza podczas udostępniania i przyjmuje zwroty akt po wykorzystaniu celem przekazania do magazynu.
  • Prowadzi ewidencję udostepnionych archiwaliów i wykonanych kopii w dostępnych narzędziach teleinformatycznych oraz opracowuje sprawozdania m.in. z działalności czytelni.
  • Obsługuje komputerowe bazy danych, w tym m.in. bazy KOHA oraz strony internetowe związane z zasobem Archiwum.
  • Tworzy pomoce ewidencyjne.
  • Prowadzi prace naukowe, popularyzatorskie i dokumentacyjno-informacyjne objęte planem Archiwum.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe archiwistyka lub historia
  • Staż pracy co najmniej 3 lata na stanowisku o podobnym zakresie obowiązków w obszarze archiwistyka
  • Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Ustawy o ochronie danych osobowych i przepisów dotyczących ochrony tajemnicy państwowej Znajomość historii ustroju Polski i państw zaborczych w szczególności Prus i Niemiec do 1945 r., dziejów wytworzonych przez nie akt. Znajomość zasobu archiwalnego i historii archiwum. Znajomość struktury archiwum i sieci archiwalnej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Staż pracy co najmniej 4 lata Na stanowisku o podobnym zakresie obowiązków w obszarze archiwistyka w administracji państwowej.
  • Studia podyplomowe z zakresu archiwistyki, historii lub zarządzania dokumentacją.
  • Kurs kancelaryjno - archiwalny lub inny z zakresu archiwistyki lub zarządzania dokumentacją.
  • Znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym.
  • Umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, umiejętność prowadzenia prac naukowych i informacyjnych, znajomość komputerowych baz danych obowiązujących w Archiwum.
  • Znajomość neografii gotyckiej.
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Umożliwiamy osobom ze szczególnymi potrzebami korzystanie z własnych urządzeń i rozwiązań wspomagających pracę (np. pomoc asystenta lub trenera pracy).
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

- stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem

- wysiłek fizyczny

- permanentna obsługa klientów zewnętrznych.

Otoczenie organizacyjno-techniczne miejsca pracy:

- praca z materiałami archiwalnymi

- możliwy kontakt z czynnikiem alergennym

- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie

- budynek posiada windę i jest przystosowany architektonicznie dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • test wiedzy
  • rozmowa kwalifikacyjna
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-07-01
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł , nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego legalność przebywania /pobytu na terytorium RP - dotyczy obywateli Ukrainy, przebywających legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub których pobyt na tym terytorium jest uznawany za legalny na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. (z późń. zm.) o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zaświadczenie o ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu historii lub archiwistyki.
  • Zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu kancelaryjno - archiwalnego lub innego z zakresu archiwistyki lub zarządzania dokumentacją.
calendar icon

Aplikuj

do 10 czerwca 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 152306"
na adres:
85-092 Bydgoszcz ul. Karłowicza 17
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
224390401
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 10.06.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Archiwum Państwowe w Bydgoszczy, ul Karłowicza 17 85-092 Bydgoszcz,

    2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem email - iod@bydgoszcz.ap.govpl,

    3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r.

    4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres tej i przyszłych rekrutacji nie dłużej niż 6 miesięcy od momentu złożenia aplikacji

    5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa

    6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie

    7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

    8) podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Archiwum Państwowe w Bydgoszczy

Udostępnił: Barbara Listewnik

Komórka organizacyjna: AP Bydgoszcz

Wprowadzono: 27.05.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×