Biuro - zdjęcie 2
Urząd Statystyczny w Bydgoszczy
85-066 Bydgoszcz ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3
print as PDF
Ogłoszenie nr 145621 / 04.12.2024
Dołącz do nas jako:

specjalista

Do spraw: bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) samodzielne stanowisko pracy ds. BHP
#administracja publiczna #statystyka publiczna
Nabór zdalny
remote recruitment

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
quote-up Naszą misją jest publikowanie wiarygodnych, rzetelnych i niezależnych danych statystycznych o wysokiej jakości. quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • przeprowadza kontrole warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • organizuje szkolenia oraz przeprowadza instruktaże ogólne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także inicjuje i rozwija na terenie Urzędu różne formy popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • sporządza okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierające propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych,
  • bierze udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe
  • bierze udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz opiniuje szczegółowe instrukcje dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • bierze udział w opracowywaniu zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • doradza w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz informuje o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w służbie BHP
  • Znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie statystyki publicznej,
  • Znajomość MS Word, MS Excel, MS PowerPoint,
  • Umiejętność analizowania danych i logicznego myślenia,
  • Komunikatywność,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w ganach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
  • Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w administracji publicznej
  • przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • przeszkolenie w zakresie obiegu dokumentów oraz przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i stosowania jednolitego rzeczowego wykazu akt
  • znajomość przepisów dotyczących podstaw funkcjonowania administracji publicznej oraz finansów publicznych,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
Co oferujemy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Dlaczego warto zatrudnić się w Urzędzie Statystycznym w Bydgoszczy:

1)       ­otrzymujesz umowę o pracę, co oznacza, że:

·         korzystasz z uprawnień przewidzianych w Kodeksie pracy,

·         Urząd odprowadza za Ciebie wszystkie składki,

·         okres zatrudnienia w Urzędzie zaliczany jest do stażu pracy;

2)       otrzymujesz miesięczne wynagrodzenie zasadnicze oraz:

·         dodatek za wysługę lat w wysokości od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego,

·         dodatkowe wynagrodzenie roczne, popularnie zwane „trzynastką”,

·         nagrody okresowe i specjalne przyznawane nawet do trzech razy w roku,

·         nagrody jubileuszowe;

3)       możesz liczyć na:

·         stabilne zatrudnienie,

·         pracę w miłej atmosferze,

·         ciekawe i zróżnicowane zadania,

·         pomoc we wdrożeniu się do nowych obowiązków,

·         wsparcie w rozwoju zawodowym poprzez uczestnictwo w szkoleniach,

·         awans zawodowy,

·         dopasowanie godzin pracy do swoich potrzeb;

4)       korzystasz z innych udogodnień:

·         dofinansowania do wypoczynku Twojego i dzieci, dofinansowania do działalności sportowo-rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej, świątecznych bonów, czy pożyczki mieszkaniowej
z preferencyjnym oprocentowaniem,

·         możliwości wykupienia ubezpieczenia grupowego na korzystnych warunkach,

·         możliwości ubiegania się o mianowanie w służbie cywilnej już po upływie dwóch lat od zatrudnienia w korpusie służby cywilnej.

Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.

Jeżeli chcesz zgłosić szczególne potrzeby dotyczące procesu rekrutacji, napisz na adres: M.Wilk@stat.gov.pl lub zadzwoń pod nr tel. 532 457 538.

Warunki pracy

Budynek: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3

•       Siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy mieści się budynku, którego zarządcą jest Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki. Bezpośrednio przy wejściu do budynku od ul. Ks. Stanisława Konarskiego są dwa miejsca postojowe dla pojazdów osób z niepełnosprawnością.

•       Pomieszczenia Urzędu Statystycznego rozmieszczone zostały na parterze, I i VII piętrze oraz w części piwnicznej budynku. Do budynku prowadzą schody oraz podjazd dla wózków.

•       Wejście główne do budynku znajduje się przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego. Wejście jest wyposażone w drzwi przesuwne z czujnikami ruchu, co umożliwia ich automatyczne otwieranie. Portiernia budynku znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.

•       Budynek, w którym mieści się siedziba Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy jest w znacznym stopniu dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Pozbawiony jest progów utrudniających poruszanie się na wózkach inwalidzkich, a także wyposażony jest w szerokie drzwi prowadzące na poszczególne piętra Urzędu.

•       W budynku znajduje się 5 wind pasażerskich wyposażonych w drzwi przesuwne, które są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością w tym poruszających się na wózku inwalidzkim.

•       Punkt obsługi klienta, sala konferencyjna i biblioteka w siedzibie Urzędu Statystycznego
w Bydgoszczy są wyposażone w pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących oraz oznaczenia na drzwiach w alfabecie Braille’a. Biblioteka jest wyposażona w lupę powiększającą oraz program do czytania tekstów dla osób niedowidzących i niewidomych.

•       Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze holu głównego w korytarzu po prawej stronie od wind.

•              Urząd zapewnia dostęp do tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Urzędzie w ciągu 3 dni roboczych. W pozostałych pomieszczeniach Urzędu i w budynku (z wyjątkiem wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

Dodatkowe informacje
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • PROSIMY O ODNIESIENIE SIĘ W APLIKACJI DO WSZYSTKICH WYMAGAŃ NIEZBĘDNYCH  ZAWARTYCH W OGŁOSZENIU, CO TRAKTOWANE JEST NA RÓWNI Z OŚWIADCZENIEM O ICH SPEŁNIENIU,
  • na stronie internetowej Urzędu: http://bydgoszcz.stat.gov.pl/co-gdzie-jak-zalatwic-lewe-menu/jakie-sa-aktualne-oferty-pracy-stazy-i-praktyk-/ zamieszczono pomocniczy wzór oświadczenia oraz wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych  w procesie rekrutacji (wymaganej, jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO) o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy w związku z prowadzonym naborem kandydatów na stanowisko  specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy  przetwarzania danych oraz realizacji badań statystycznych w zakresie danych osobowych szczególnych kategorii zawartych w liście motywacyjnym oraz innych załączonych dokumentach (np. danych o stanie zdrowia, danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne). Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz zostałam/em poinformowana/y o przysługujących mi prawach, w tym prawie wycofania zgody na przetwarzanie moich danych osobowych w każdym czasie.”
  • list motywacyjny i oświadczenia muszą być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem,
  • oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego),
  • powiadamiani telefonicznie lub drogą elektroniczną będą tylko kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru,
  • oferty kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru możliwe są do odebrania w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru, po tym terminie dokumenty podlegają zniszczeniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami,
  • ogłoszenie zostało opublikowane w BIP KPRM, BIP Urzędu i na stronie internetowej Urzędu, nie ponosimy odpowiedzialności za treść przedruków umieszczanych w innych miejscach,
  • nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
  • rekrutacja przebiega w trzech etapach: weryfikacja formalna ofert, pisemny test wiedzy i sprawdzian umiejętności, rozmowa kwalifikacyjna,
Pracę możesz rozpocząć od: 2025-01-01
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • wymagane oświadczenie dotyczące pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z tymi organami (DOTYCZY WYŁĄCZNIE kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. )
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zaświadczenie/oświadczenie/inny dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie aplikacji wspomagających realizację zadań na stanowisku,
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wymagana w przypadku, gdy kandydat z własnej inicjatywy zamieści w dokumentach aplikacyjnych dane szczególnych kategorii - art. 9 RODO, np. dane o stanie zdrowia).
calendar icon

Aplikuj

do 14 grudnia 2024

w formie papierowej z dopiskiem: "ogłoszenie nr 145621"
na adres:
z dopiskiem Rekrutacja 17/2024 prześlij aplikację do 14.12.2024 r. w jeden z następujących sposobów:
- pocztą na adres: ks. Stanisława Konarskiego 1-3, 85-066 Bydgoszcz (liczy się data stempla pocztowego),
- na adres e-mailowy: rekrutacja_USBDG@stat.gov.pl (skany bądź zdjęcia podpisanych dokumentów),
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
Monika Wilk 532-457-538,
Magdalena Dembowska 532 457 140
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 14.12.2024
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

    Kandydaci do pracy

     

    Poniżej przedstawiamy informacje o zasadach oraz prawach, które Pani/Panu przysługują w związku
    z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.[a]

     

    I.            Administrator

     

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Statystyczny w Bydgoszczy,
    z siedzibą w Bydgoszczy (85-066) przy ul. Ks. Stanisława Konarskiego 1-3, zwany dalej „Administratorem”.

     

    II.            Inspektor ochrony danych

     

    Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować poprzez:

    1.        pocztę tradycyjną adres: IOD Urząd Statystyczny w Bydgoszczy, ul. Ks. Stanisława Konarskiego
    1-3, 85-066 Bydgoszcz;

    2.        pocztę elektroniczną; adres e-mail: iod_usbdg@stat.gov.pl.

     

    Do IOD proszę kierować tylko sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

    III.            Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

     

    Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b[b] i c[c] RODO w zakresie wynikającym z art. 22 1 § 1  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, art. 3c i art. 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1994-1990 oraz treści tych dokumentów.

     

    W przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest także art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 4 i 4a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.

     

    W przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera statystycznego dodatkowo podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.

     

    Inne dane będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.

     

    IV.            Obowiązek podania danych osobowych

     

    Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z: art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, art. 3c i art.  46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, oraz

    ·         w przypadku rekrutacji na stanowiska w korpusie służby cywilnej: z art. 4 i 4a ustawy z dnia
    21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,

    ·         w przypadku rekrutacji na stanowisko ankietera Statystycznego: z art. 28 ust. 4 ustawy z dnia
    29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej;

     

    jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.

     

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa jest dobrowolne, a ich przekazanie zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a RODO). Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.

     

    Podanie danych szczególnych kategorii, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO jest dobrowolne i opiera się na Pani/Pana wyraźniej zgodzie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może być odwołana w dowolnym czasie.

     

    V.            Informacje o odbiorcach Pani/Pana danych osobowych

     

    Pani/Pana dane mogą być ujawnione podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa.

     

    Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą udostępnione podmiotom, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie obsługi technicznej systemu kadrowo-płacowego.

     

    W związku z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej dane osobowe w zakresie imion i nazwisk oraz miejsca (miejscowości) zamieszkania osób, które są zatrudniane w wyniku naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej zostaną podane do publicznej wiadomości.

     

    VI.            Okres przechowywania danych osobowych

     

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji i następnie do 3 miesięcy od daty publikacji informacji o wyniku naboru.

     

    VII.            Profilowanie oraz zautomatyzowane podejmowanie decyzji

     

    Podane przez Panią/Pana dane nie będą profilowane ani też nie będą podstawą do podejmowania zautomatyzowanej decyzji. 

     

    VIII.            Prawa osoby, której dane dotyczą

     

    Przysługuje Pani/Panu prawo do:

    1.        dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania ich kopii;

    2.        cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;

    3.       żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 

    4.       żądania usunięcia danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 17 RODO;

    5.       żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych w sytuacjach określonych w art. 18 RODO;

    6.       wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

     

    [a] Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
    o ochronie danych) (dalej: RODO).

    [b] Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

    [c]  Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor

Jednostka organizacyjna: Urząd Statystyczny w Bydgoszczy

Udostępnił: Monika Wilk

Komórka organizacyjna: Wydział Kadr i Szkolenia

Wprowadzono: 04.12.2024

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×