Wrocław - panorama
Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach
40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31
print as PDF
Ogłoszenie nr 158095 / 17.11.2025
Dołącz do nas jako:

młodszy inspektor zakładów górniczych

Do spraw: budowlanych w Okręgowym Urzędzie Górniczym we Wrocławiu
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability
quote-up Dążymy do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia górników, optymalnego zagospodarowania złóż kopalin oraz ograniczenia uciążliwości oddziaływania górnictwa na ludzi i środowisko quote-down
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • Przeprowadza kontrole obiektów budowlanych w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, analizuje stan zagrożeń, metody ich zwalczania i stosowaną profilaktykę w celu sprawdzenia przestrzegania przez przedsiębiorców, właścicieli lub użytkowników obiektów budowlanych zakładu górniczego obowiązków wynikających z przepisów.
  • Rozpatruje wnioski o wydanie pozwoleń na budowę, remont, rozbiórkę, użytkowanie i oddanie do ruchu obiektów budowlanych zakładu górniczego, przygotowuje projekty decyzji, w tym przeprowadza kontrole obowiązkowe obiektów zakładu górniczego w celu realizacji zadań dyrektora urzędu jako organu administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego w dziedzinie górnictwa.
  • Analizuje plany ruchu i dodatki do tych planów w zakresie posiadanej specjalności technicznej w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora urzędu.
  • Rozpatruje wnioski dotyczące uzgadniania decyzji o warunkach zabudowy, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie zagospodarowania terenów górniczych celem przygotowania projektów rozstrzygnięć dyrektora urzędu.
  • Współuczestniczy w oględzinach miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń powstałych w związku z katastrofą budowlaną, awarią lub uszkodzeniem obiektów budowlanych zakładu górniczego, zagrożeniem obiektów i urządzeń wywołanym wpływami robót górniczych oraz analizuje przyczyny i okoliczności tych zdarzeń w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz przygotowuje projekty orzeczeń i decyzji w tym zakresie.
  • Opracowuje projekty planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki i ewidencję zakładów górniczych oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej celem właściwego dokumentowania pracy urzędu.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne o profilu budowlanym lub architektonicznym
  • Uprawnienia budowlane
  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi
  • Znajomość prawa budowlanego wraz z aktami wykonawczymi oraz prawa wodnego
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: o służbie cywilnej, o systemie oceny zgodności, o dozorze technicznym, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność obsługi komputera
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
  • Wykształcenie: wyższe techniczne magisterskie o profilu budowlanym lub architektonicznym
  • uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
Co oferujemy
  • pozostałe składniki wynagrodzenia miesięcznego zależne od stażu pracy oraz przysługujące na danym stanowisku w zależności od rodzaju wykonywanej pracy: 1) dodatek za wieloletnia pracę w służbie cywilnej w wysokości od 5-20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego - zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o służbie cywilnej (Dz.U.2024 r. poz.409) 2) specjalne wynagrodzenie miesięczne o którym mowa w § 7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2014r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U z 2023r. poz.2548), za wykonywanie czynności inspekcyjno-technicznych wyłącznie na powierzchni  w wysokości od 5 do 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego
  • Możliwośc wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Pożyczki mieszkaniowe
  • Zapomogi
  • Możliwość przystąpienia pracownika do grupowego ubezpieczenia na życie
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
  • Dostosowujemy materiały używane podczas naboru do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np.większa czcionka w materiałach drukowanych).
  • Zwiększamy czas poszczególnych metod i technik naboru dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.

Do budynku biurowego w którym mieści się siedziba Okręgowego Urzędu Górniczego we Wrocławiu prowadzą 2 wejścia z poziomu gruntu. Wejście główne od ul. Kotlarskiej oraz drugie od ul. Kuźniczej.
Wejście do budynku od strony ul. Kuźniczej nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Do Urzędu można wejść tylko od strony ul.Kotlarskiej. Przy wejściu głównym znajdują się schody, które osoby niepełnosprawne mogą pokonać za pomocą platformy schodowej.
Platforma jest obsługiwana przez portiera przebywającego na parterze budynku.

W budynku znajduje się winda dostępna po pokonaniu pierwszego ciągu schodowego.

Pomieszczenia Urzędu znajdują się na drugim piętrze budynku i są dostępne z poziomu klatki schodowej po pokonaniu dwóch stopni.
Istnieje możliwość rozłożenia podjazdu, dla osób poruszających się na wózkach.

Do pomieszczeń Urzędu prowadzą zamknięte drzwi wyposażone w domofon.

Kancelaria znajduje się na lewo od wejścia do pomieszczeń Urzędu.

W budynku znajdują się toalety dla niepełnosprawnych. Wszystkie toalety dla niepełnosprawnych znajdują się na innych piętrach niż pomieszczenia Urzędu.

Dwa miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się na płatnym ogólnodostępnym parkingu od strony ulicy Kotlarskiej.

W budynku można skorzystać z pętli indukcyjnej oraz usługi tłumacza polskiego języka migowego online (PJM).

Przed wejściem do Urzędu zamontowano znacznik systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT.

Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Warunki pracy

1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:

- praca w terenie 

- szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (halas, wibracje, temperatura, wilgotność)

- narażenie na zagrożenia naturalne

- narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą

- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym

- pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach

- częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo

Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.

Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w urzędach górniczych dostępna jest pod adresem: https://wug.bip.info.pl/index,idmp,59,r,r

Planujemy następujące metody/techniki naboru:

Sprawdzenie wymagań formalnych ofert - analiza dokumentów

Sprawdzenie wiedzy - test wiedzy

Sprawdzenie umiejętności obsługi komputera - wykonanie zestawu zadań na komputerze

Sprawdzenie wymaganych kompetencji, tj.skutecznej komunikacji, asertywności, samodzielności i inicjatywy - rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona w sposób ustrukturyzowany w tym obejmująca zadanie indywidualne 

notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzająca spełnianie wymagania niezbędnęgo w zakresie uprawnień budowlanych
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dokumentu potwierdzająca spełnianie wymagania dodatkowego w zakresie uprawnień budowlanych
calendar icon

Aplikuj

do 16 grudnia 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 158095"
na adres:
Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu, ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
(71)7902080
  • Dokumenty należy złożyć do: 16.12.2025
  • Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    KLAUZULA INFORMACYJNA z ART. 13 – nabór na stanowisko pracy w służbie cywilnej OUG:

    Zgodnie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej „RODO”, informuję, że:

    Informacje i dane do kontaktów w sprawie danych osobowych

    Administratorem danych osobowych w zakresie przeprowadzania naboru jest Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego we Wrocławiu, 50-151 Wrocław, ul. Kotlarska 41.

    Administratorem danych osobowych w zakresie zatrudnienia wybranego kandydata jest Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, 40-055 Katowice, ul. Poniatowskiego 31.

    W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty e-mail: iod@wug.gov.pl, telefonicznie 32 7361857 lub pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych, Wyższy Urząd Górniczy, 40-055 Katowice, ul. Poniatowskiego 31.

    Informacje dotyczące przetwarzanych danych osobowych

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy) oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w związku z przepisami art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. W określonych przypadkach na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (tj. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów) oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO (tj. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach). Następnie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

    Odbiorcy danych osobowych

    Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych, ponadto dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom do tego uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym na naszą rzecz usługi wymagające dostępu do danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

    Okres przetwarzania danych

    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie zgodnie z obowiązującą w urzędach górniczych instrukcją kancelaryjną i przepisami o archiwizacji  – kategoria  B przez okres 5 lat.

    Informacja o wymogu podania danych

    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

    Prawa osoby, której dane dotyczą

    Posiada Pani/Pan:

    1)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

    2)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;

    3)na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;

    4)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych
    z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;

    5)na podstawie art. 20 RODO prawo do przenoszenia danych;

    6)prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

    7)prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

Wzory oświadczeń

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Udostępnił: Marta Przybyła

Komórka organizacyjna: Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu

Wprowadzono: 17.11.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×