Powiewające flagi państw świata
Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
50-153 Wrocław Pl. Powstańców Warszawy 1
print as PDF
Ogłoszenie nr 157630 / 28.10.2025
Dołącz do nas jako:

inspektor wojewódzki

Do spraw: orzecznictwa w Wydziale Infrastruktury w Oddziale Orzecznictwa
#administracja publiczna
Pierwszeństwo dla osób
z niepełnosprawnościami
priority for people with disability

Termin składania ofert minął. Informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana po jego zakończeniu i link do wyniku zostanie umieszczony w tym miejscu.
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
  • prowadzi postępowania administracyjne odwoławcze (zażaleniowe) od decyzji (postanowień) organów pierwszej instancji w przedmiocie: pozwolenia na budowę, pozwolenia na rozbiórkę, zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu, w tym także dotyczące dróg publicznych (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej), oraz sprzeciwów wobec zgłoszonego przez stronę zamiaru budowy lub wykonania robót budowlanych nieobjętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszonej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  • prowadzi postępowania administracyjne w trybach nadzwyczajnych w pierwszej instancji, w tym w trybie stwierdzenia nieważności rozstrzygnięć organów administracji architektoniczno-budowlanej lub w trybie wznowienia postępowania zakończonego wydaniem ostatecznego rozstrzygnięcia przez Wojewodę Dolnośląskiego,
  • weryfikuje na bieżąco prawidłowość danych wprowadzanych przez starostów i prezydentów miast na prawach powiatu do rejestru wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszeń robót budowalnych, w tym — na podstawie tych danych — dokonuje analizy terminowości realizacji zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej,
  • przygotowuje odpowiedzi na skargi wniesione do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu na rozstrzygnięcia podjęte przez Wojewodę Dolnośląskiego lub jego bezczynność (przewlekłość),
  • prowadzi postępowania administracyjne w pierwszej instancji w sprawie nałożenia kary za nieterminowe wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę,
  • przeprowadza kontrole w starostwach urzędach miast dotyczące oceny prawidłowości realizacji zadań związanych z prowadzeniem rejestrów wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszeń robót budowalnych,
  • prowadzi postępowania administracyjne odwoławcze od decyzji organów pierwszej instancji w przedmiocie pozwoleń na budowę, pozwoleń na rozbiórkę obiektów budowlanych oraz pozwoleń wydanych na podstawie specustaw w zakresie inwestycji objętych programami: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 i Instrumentu „Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility — CEF) w latach 2021-2027.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
  • Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
  • znajomość ustawy Prawo budowalne,
  • znajomość rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
  • znajomość rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego,
  • znajomość ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
  • znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
  • znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie,
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • umiejętność analitycznego myślenia - poziom przeciętny
  • umiejętność komunikacji pisemnej - poziom przeciętny
  • umiejętność współpracy w zespole - poziom przeciętny
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Co oferujemy
  • stabilne zatrudnienie w korpusie służby cywilnej w oparciu o umowę o pracę
  • dodatek comiesięczny za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka” oraz dodatki świąteczne
  • nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy
  • ruchomy czas pracy
  • perspektywę rozwoju zawodowego poprzez udział w szkoleniach
  • pakiet socjalny: dofinansowanie do wypoczynku i zajęć sportowych dla pracowników oraz ich dzieci, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach życiowych, pożyczki na cele mieszkaniowe z ZFŚS
  • możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego
  • możliwość przystąpienia do Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek
  • dofinansowanie do zakupu okularów
  • siedziba Urzędu znajduje się w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowych
  • dla osób dojeżdżających do pracy na rowerach oferujemy stojaki na rowery
Dostępność
  • Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
  • Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
  • Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II piętrze budynku przy ul. Powstańców Warszawy 1
  • Budynek Urzędu wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
  • Wejście do Urzędu wyposażone jest w podjazd. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, ksero, fax)
  • Wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Dodatkowe informacje
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:

- ocena wiedzy merytorycznej - wynik zaliczenia 50%

- weryfikacja wymaganych kompetencji:

  • umiejętność komunikacji pisemnej - poziom przeciętny
  • umiejętność analitycznego myślenia - poziom przeciętny
  • umiejetność współpracy w zespole - poziom przeciętny
notice icon 1

Twoja aplikacja musi zawierać

(dokumenty niezbędne)

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • "Oświadczenia dla kandydata - OBOWIĄZKOWO DOŁĄCZ DO APLIKACJI" - znajdziesz pod adresem https://www.gov.pl/web/dolnoslaski-uw/zasady-naborow-na-stanowiska-w-korpusie-sluzby-cywilnej
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
notice icon 2

Dołącz, jeśli posiadasz

(dokumenty dodatkowe)

  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie kursów
calendar icon

Aplikuj

do 12 listopada 2025

W formie papierowej i w zamkniętej kopercie
na adres:
Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu
•   osobiście do sekretariatu w DUW we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, pok. 0200 z dopiskiem na kopercie ,,Oferta pracy – nr ogłoszenia: IF/O/01/10/2025”
•   pocztą na adres: Dolnośląski Urząd Wojewódzki, pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław z dopiskiem na kopercie ,,Oferta pracy – nr ogłoszenia: IF/O/01/10/2025”
•   lub w formie elektronicznej przez ePUAP na adres skrytki ePuap: /req49xn18v/skrytka z dopiskiem „Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej IF/O/01/10/2025 ”

Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
71-340-64-08
Więcej o pracy w urzędzie
  • Dokumenty należy złożyć do: 12.11.2025
  • Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
  • Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA

    DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
    KLAUZULA INFORMACYJNA INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH KANDYDATA PRZYSTĘPUJĄCEGO DO NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ LUB STANOWISKO POZA KORPUSEM SŁUŻBY CYWILNEJ W DOLNOŚLĄSKIM URZĘDZIE WOJEWÓDZKIM WE WROCŁAWIU

    Niniejszą informację otrzymujesz w związku z obowiązkami określonymi w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 4 maja 2016 r. L 119/1).

    Administrator danych

    Administratorem Twoich danych osobowych jest Wojewoda Dolnośląski, z którym można się skontaktować w następujący sposób:

    • listownie na adres: Wojewoda Dolnośląski, Dolnośląski Urząd Wojewódzki pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław
    • przez e-mail: bw@duw.pl
    • telefonicznie: +48 71 340 63 95

    Cele przetwarzania danych

    Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe na potrzeby naboru, na stanowiska w korpusie służby cywilnej lub na stanowiska poza korpusem służby cywilnej, do którego przystępujesz składając dokumenty aplikacyjne.

    Podstawy prawne przetwarzania

    Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie przepisów ustawy o służbie cywilnej (dotyczy naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej) oraz Kodeksu pracy (dotyczy naborów na stanowiska w korpusie służby cywilnej oraz naborów na stanowiska poza korpusem służby cywilnej).

    Kategorie danych

    Będziemy przetwarzać te kategorie Twoich danych osobowych, które zostały przez Ciebie wskazane w dokumentach aplikacyjnych (wymaganych dokumentach i oświadczeniach wskazanych w ogłoszeniu o naborze).

    Źródło pochodzenia danych

    Twoje dane osobowe pozyskane zostały ze złożonych przez Ciebie dokumentów aplikacyjnych.

    Okres przechowywania danych

    • w przypadku wygrania naboru - Twoje dokumenty aplikacyjne zostają dołączone do akt osobowych i będą przechowywane przez okres 10 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł,
    • dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą niszczone niezwłocznie po zakończeniu naboru,
    • dokumenty kandydatów, którzy zostali wpisani do Protokołu z przeprowadzonego naboru na wolne stanowisko urzędnicze, zostaną zniszczone przez pracowników Urzędu w sposób nieodwracalny, po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata, który wygrał nabór.

    Dokumenty aplikacyjne nie są rozpatrywane, a kandydat nie jest dopuszczony do udziału w naborze w przypadku złożenia dokumentów:

    • przed terminem umieszczenia ogłoszenia o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz na tablicy informacyjnej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego w budynku przy placu Powstańców Warszawy 1,
    • po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze,
    • bez podania nazwy stanowiska oraz numeru ogłoszenia zamieszczonego w ogłoszeniu o naborze.

    Wyżej wymienione dokumenty zostaną zniszczone przez pracowników Urzędu w sposób nieodwracalny, niezwłocznie po zakończeniu naboru.

    Odbiorcy danych

    Będziemy przekazywać Twoje dane osobowe podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych.

    Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

    Przysługują Tobie następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

    • prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
    • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

    Aby skorzystać z powyższych praw, możesz skontaktować się z Administratorem danych (dane kontaktowe powyżej) lub Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe poniżej).

    Inspektor Ochrony Danych

    Inspektorem Ochrony Danych w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim jest Krzysztof Dominiak. Inspektor to osoba, z którą można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z przysługujących praw związanych z przetwarzaniem danych, w następujący sposób:

    • listownie na adres: ul. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław,
    • przez pocztę elektroniczną na adres: iod@duw.pl,
    • telefonicznie: 71 340 67 14.

    Prawo wniesienia skargi do organu

    Przysługuje Tobie także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Wytworzył/odpowiada: Dyrektor Generalny

Jednostka organizacyjna: Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu

Udostępnił: Anna Augustyniak

Komórka organizacyjna: Biuro Dyrektora Generalnego

Wprowadzono: 28.10.2025

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Więcej informacji w Polityce prywatności.

×